CBC IT: Ingen fælles uniformer eller branding
Fælles branding, skiltning og uniformer er ironisk nok slet ikke en del af CBC IT-samarbejdet, som netop hylder og værdsætter medlemmernes forskelligheder i udtryk og tilgang til opgaver, men samtidig tilbyder dem sparring, samarbejde og stordriftsfordele.
Og det var nok netop disse faktorer samt efterfølgende møder med CBC IT’s direktør, Jan Nissen Petersen, der på sigt var med til at ændre indstillingen. I samspil med en ganske særlig begivenhed, afslører Henrik Kortermann – nemlig den dag, han så Midtvest IT’s kvartalsmæssige bonusafregning for indkøb gennem CBC IT’s kædeaftaler.
Et kig på en bonusopgørelse gjorde udfaldet
Et kig på en sådan bonusopgørelse afslører hurtigt, at et medlemskab af CBC IT ikke blot er selvfinansierende, men snarere en overskudsforretning for medlemmerne. Andre fordele, såsom netværk, sparring, hjælp til branding, kurser, sociale arrangementer med mere, er bare ekstra værdi på toppen.
Med udsigt til både økonomiske og netværksmæssige fordele, og med gode anbefalinger i baghånden meldte Kortermann-IT sig således efter modne overvejelser under CBC IT’s faner – i en kæde, hvor man kan beholde sit gode navn og omdømme uden tvang om fælles retningslinjer, prissætning eller andet, men samtidig kan drage fordel af et stærkt netværk af mere end 60 ligesindede kolleger og sparringspartnere over hele landet – samt de administrative fordele, partneraftaler og rabatordninger, en stor landsdækkende kæde tilbyder.