Anvendelse

www.cbcit.dk drives af:

CBC IT Amba

Andkærvej 19D

7100 Vejle

CVR nr: 17139333

CBC – Din Lokale IT-Partner standard salgs- og leveringsbetingelser anvendes ved alt salg fra CBC – Din Lokale IT-Partners webshop, såfremt andet ikke er skriftligt aftalt parterne imellem. Alle samhandelsaftaler udfærdiges på dansk. Ved bestilling anses køberen for at have læst og accepteret disse salgs- og leveringsbetingelser.

 

Priser

Priserne er angivet i danske kroner (DKK). Sælger kan frit ændre priserne som følge af ændringer i leverandørpris, toldsats, afgifter og valutakurser m.v. Sådanne ændringer kan dog ikke foretages efter at bestillingen er bekræftet af CBC – Din Lokale IT-Partner.

Alle specifikationer er vejledende. Billedmateriale kan afvige. For seneste specifikationer henvises til producenten. Anførte priser er dagspriser og kan reguleres, såfremt der sker ændringer i afgifter, samt for leverancer fra udlandet i valutaforhold mv. Alle priser er angivet inkl. moms, ekskl. emballage, ekskl. fragt og leveringsomkostninger, ab sælgers plads. Der tages forbehold for trykfejl i prislister og tilbud, samt på websider.

 

Betaling

Betaling kan ske med følgende betalingskort Dankort, Visa, MasterCard, American Express, JCB eller Union Pay.  Betaling vil aldrig blive opkrævet før vi har endelig bekræftet og afsendt din ordre.

 

Bestilling og levering

Varer der bestilles elektronisk hos CBC – Din Lokale IT-Partner vil blive leveret fra en af vores lagerførende butikker. Ved bestilling fra CBC – Din Lokale IT-Partner, vil du i første omgang modtage en bestillingsbekræftelse fra vores webshop. Ordrebekræftelse vil først blive fremsendt når en af vores forretninger har accepteret at levere ordren, hvorfor der kan gå lidt tid fra bestilling til du modtager en endegyldig ordrebekræftelse. Du vil på din endelige ordrebekræftelse kunne se kontaktinformationer på den butik, som leverer ordren.

Levering kan udelukkende ske til danske postadresser. Ved bestilling fra andre EU-lande beder vi dig vælge afhentning i butik som leveringsmetode eller angive en dansk postadresse hvortil ordren kan sendes.

 

Leveringsomkostninger

Vare bestilt til levering fremsendes med Post Danmark, GLS eller anden anerkendt fragtoperatør. Forsendelser pålægges et fast fragtgebyr på 59 kroner. Inkluderet i prisen er materialer til forsendelse samt tidsforbrug på pakning.

 

Leveringstid

Leveringstiden for bestillinger via CBC’s webshop er normalt 2-4 hverdage, afhængig af lagersituationen hos vore leverandører. Forsinket levering udover 30 dage fra bestillingsdatoen, giver kunden ret til at annullere bestillingen.

 

Reklamation og service

Hvis intet andet er oplyst, yder CBC – Din Lokale IT-Partner som udgangspunkt to års reklamationsret.

Reklamation skal ske indenfor rimelig tid, efter man har opdaget manglen. Reklamation indenfor 2 måneder efter man har opdaget manglen, anses for rettidig. Dette forudsætter fremlæggelse af kopi af faktura ved krav om reklamationsret mv.

CBC – Din Lokale IT-Partner forbeholder sig retten til at udbedre fejl/mangler på eget værksted eller eventuelt sende erstatningsvare efter nærmere aftale. Ønskes garantiservice udført hos kunden faktureres kørsel efter statens gældende takster.

Reklamationsretten bortfalder såfremt:

– Der er foretaget indgreb i varen uden CBC – Din Lokale IT-Partners samtykke

– Fejl skyldes software-opsætning på produktet

– Betalingsbetingelserne ikke overholdes

– Varen er beskadiget som følge af ukyndig behandling eller andre eksterne forhold som f.eks. brand, indbrud/tyveri, vand- og væskeskade, transport, m.v.

– Varen er skadet ved forsendelsen eller fejl, som direkte kan henledes på fejlemballering af varen ved returforsendelse.

Bemærk at der altid bør tages komplet BACKUP af data og software inden indlevering til reparation, da reparation og/eller genopretning udføres med forbehold for datatab! Genopsætninger, genmontering, geninstallation af software og tilretning af dette, dækkes ikke af garantien. Reklamationer bedes efter forgående aftale enten indleveres eller sendes til os på adressen Karetmagervej 11 7000 Fredericia. Er reklamationen berettiget refunderes (rimelige) fragtomkostninger. Bemærk dog at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav, og at returnering skal ske i forsvarlig emballage.

 

Reklamation ved salg til virksomheder

Ved salg til momsregistrerede virksomheder skal kunden ved modtagelse af varen undersøge denne og skriftligt reklamere eventuelle fejl og mangler uden ugrundet ophold, dog senest 8 dage fra varens modtagelse. Reklamation af fejl og mangler som først opdages efter montering og prøvekørsel af varen, skal ske straks fejlen/manglen konstateres. Ved salg til momsregistrerede virksomheder er der et års reklamationsret.

 

Returret og annullering – salg til private

Dette afsnit gælder for alle bestillinger der er angivet af privatkunder gennem CBC – Din Lokale IT-Partners webshop.

Privatkunder, der har bestilt varer gennem vores webshop, har 14 dages returret efter modtagelse af varen, jvf. gældende lovgivning. Hvis bestillingen leveres over flere gange, gælder de 14 dage fra modtagelsen af de respektive delleverancer.

Har køber endnu ikke modtaget leverancer af nogen dele af bestillingen, kan bestillingen annulleres uden beregning. Fortrydelse af køb kan ligeledes ske ved at nægte modtagelse af forsendelsen ved levering såfremt vi tydelig gøres opmærksom herpå.

Ved returnering forudsættes, at forsendelsen returneres i væsentlig samme stand og i samme antal. Ønsker du at gøre brug af din fortrydelsesret, skal dette meddeles via email på [email protected]. Du skal efterfølgende selv efter nærmere aftale arrangere returnering af varen med Post Danmark eller anden transportør. Vi anmoder om at varen returneres i original emballage, da det giver den bedste beskyttelse af varerne under transporten. Varerne bør være forsvarligt indpakket i den originale emballage, inkl. indpakning i originale skum-, styrén- og/eller papirindlæg.

Sælger forbeholder sig ret til, at fratrække et forholdsmæssigt beløb i købesummen:

– Hvis varen er beskadiget, så den ikke kan videresælges igen uden reparation

– Hvis der mangler manualer, betjeningsvejledninger, kabler eller lignende.

Alle former for software, spil og film (uanset medie) kan kun returneres i ubrudt emballage. Alle former for software der på den ene eller anden måde er endelig registreret, ibrugtaget, kan ikke returneres. Varer, der er specialfremstillede efter aftale, kan ligeledes ikke returneres.

 

Varens stand når den returneres

Køber hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – varen kan afprøves på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at der ved fortrydelse af købet kun returneres en del eller intet af købsbeløbet, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Ved fortrydelse af køb returneres som udgangspunkt det fulde beløb, du har betalt til os. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder ej heller refunderes dine fragtudgifter til returnering af produktet), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den. Er du usikker på om du kan afprøve og returnere varen uden værdiforringelse, så ring eller skriv til os. Det er efter nærmere aftale muligt enten at aflevere varen hos en lokal forhandler eller sende varen til os. Ordrebekræftelse samt kopi af faktura bør følge returvaren. Bemærk: Vi modtager ikke forsendelser sendt pr. efterkrav!

 

Returret og annullering – virksomhed til virksomhed

Der er ingen returret ved denne handelsform. Der ydes ikke fortrydelsesret til momsregistrerede virksomheder.

 

Ansvar – virksomhed til virksomhed

Ved salg til momsregistrerede virksomheder, fraskriver sælger sig ansvaret for forsinket levering.

 

Kundens myndighed

Ved bestilling enten via websalg, butikssalg, afhentning eller blot ønske om et tilbud bekræfter man, at man er fyldt 18 år og er myndig.

 

Ejendomsret

Såfremt der gives henstand med betalingen, sker dette i henhold til kreditaftaleloven.

 

Procedurer ved bestilling af specialfremstillede og tilpassede varer

Ved bestilling af specialfremstillede og tilpassede varer i vores webbutik, gives der ingen returret. Du skal bekræfte din accept af dette, ved at tilbagesende din bestillingsbekræftelsesmail på bestillingen, med følgende tekst placeret i starten af emailen:

“Det bekræftes hermed, at undertegnede accepterer bortfald af returret på nedennævnte bestilling af speciel fremstillet og tilpasset vare(r)”, samt dato og dit navn. Vi begynder ikke produktion af din bestilling, før vi har modtaget denne bekræftelse.

 

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:

– Navn

– Adresse

– Telefonnummer

– E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos CBC – Din Lokale IT-Partner og opbevares i fem år jævnfør gældende lovgivning, hvorefter oplysningerne slettes. Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om, præcis hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Direktøren samt betroede medarbejdere hos CBC – Din Lokale IT-Partner og underleverandører har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige på cbcit.dk/ er Direktør Jan Nissen Petersen.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret, men transmitterer dem altid krypteret. Oplysninger afgivet til cbcit.dk/ videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger. Som registreret hos CBC – Din Lokale IT-Partner har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til CBC – Din Lokale IT-Partner via e-mail [email protected].

 

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til CBC – Din Lokale IT-Partner på [email protected] eller telefon 76 20 79 00.

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her: http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse [email protected].